Rudersdalkredsens formand på talerstolen på DLF's kongres

Processed Bc892ae6 8076 46F6 B34e 5017Fcf41b04 E6jogsj7
Rudersdalkredsen formand Marianne Toftgaard talte på DLF’s kongres om digitalisering og at det ikke kun er et redskab men et vilkår. Hun fremlagde et ændringsforslag til Hovedstyrelsens forslag om digitalisering.

 Alle forslag vedr. tilføjelse til foreningens principprogram blev nedstemt og dermed står der ikke et særskilt afsnit om digitalisering.

 

20211104 143739

 

Hørt på kongressen

”Både små og store skridt bliver til fremskridt for vores medlemmer” – Gordon Ørskov Madsen

”Vi skal ikke have et begreb der hedder ”Ikke uddannelsesparat” - Pernille Rosenkrantz Theil

”Fællesprojektet folkeskolen som er meget mere end et projekt, det er en kulturforandring” – Gordon Ørskov Madsen

”I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men det er der i praksis” – Gordon Ørskov Madsen

”Uddannelse er det mest magtfulde våben til at ændre verden” – Gordon Ørskov Madsen med citat fra Nelson Mandela

”Vi er for at bevæge verden” – Gordon Ørskov Madsen                   

”God skolepolitik bliver til i et tæt samarbejde mellem parterne og politikerne” – Gordon Ørskov Madsen

”Uden flere ressourcer får vi ikke en bedre læreruddannelse” – Gordon Ørskov Madsen

”Der er ikke lærermangel i Danmark, der er lærermangel i folkeskolen” – Gordon Ørskov Madsen

”Gør de nye frihedsgrader permanente – den understøttende undervisning skal ikke tilbage” – Gordon Ørskov Madsen 

”At kunne holde et helt arbejdsliv, er stadig aktuelt” – Gordon Ørskov Madsen

”Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke” – Gordon Ørskov Madsen med citat af Poul Henningsen

”Ingen kan leve med en folkeskole i konstant uro” - Pernille Rosenkrantz-Theil

”Vi skal ikke kalde nogen for ikke-uddannelsesparate” - Pernille Rosenkrantz-Theil

”Skolen er det mest magtfulde våben til at ændre verden med” - Jacob Bundsgaaard Johansen

”Vi er i gang med at rive den gamle reform fra hinanden i bidder” - Jacob Bundsgaaard Johansen

”Give den enkelte lærer mulighed for at udleve sine faglige færdigheder” - Jacob Bundsgaaard Johansen

 

 

 

Emner

Målgruppe